2013. január 19., szombat

Már nagyon rendbe kellett tenni az eddig szétment dolgokat. Nem is igazán tudom, hogy hol kezdjem. Első körben volt ugye a hűtőventillátor (turbina), ami ugye felrobbant a KGST Party-n. A csere darab amit beletettünk sajnos csapágyas lett, nem kicsit. Végre sikerült egy szép felújított darabot találni, ma pedig belepakolni. Gyakorlatilag a motortérben ez az első komolyabb alkatrészcsere amit egyedül hajtottam végre. :) Nem volt túl nehéz dolgom, köszönet érte Anitának és a karácsonyi ajándék szerszámkészleteknek.


A hetet azzal nyitottam, hogy rendeltem egy "Hogyan tovább Trabant?" c. könyvet, amit már ki is olvastam szépen ma reggel. Merthogy ma reggel igazán korán keltem: 3:50 körül mert Öcsémért menni kellett be a városba és mire hazaértem, már nem volt értelme lefeküdni mert vártak minket a piacon a gombával. Ezt a történetet talán nem nyitom most meg. A lényeg, hogy a hajnali alvás helyett, a munka után, a könyvet választottam, majd ahogy kivilágosodott mentem ki havat lapátolni és szerelni. 


Kiszerelve is lehet hallani, hogy ez igazán beteg már szegény...



A művelet (mivel eddig még sose csináltam ilyet) olyan 45 percet vett igénybe. 3x igazítottam meg az úgy turbinát, mert valahogy nem akart rendesen illeszkedni, de most már úgy tűnik, hogy király. Nem volt elsőre egyszerű az ékszíjat lelazítani, meg a lentebb engedni, de aztán csak sikerült. Egy rövid tesztkörön is voltam vele, délután a városba megyek úgyhogy ki lesz próbálva rendesen az új hűtő. Viszont nem tűnik zajosnak, elsőre tetszik, sokkal kulturáltabb mint az előző. Bár nyakig olajos lettem megérte. :)


Még nyáron volt gondom egyszer a kipufogótoroknál a két csavarral és az illesztéssel, gyakorlatilag innen hiányzik a tömítés. Bár már vettem most ez nem került beszerelésre mert már nem volt rá energiám és tartok is attól a két csavartól kicsit mert elég nehezen rögzíthetőek vissza, de majd egyszer rászánom erre is magam.


A motortérben annyi változás történt még, hogy a homlokfalat tartó lemezeket megigazítottam, betettem egy másik levegőszűrőt a házba, valamint a benzinszűrőt és az ülepítőpoharat megtisztogattam.


A csomagtér világítás már kb 1 hónapja csak a fülkéből kapcsolható, mert a csomagtartóban lévő kapcsoló kontaktos lett, ahelyett hogy megcsináltam volna, rossz voltam és letéptem leszigeteltem és pihent. Egyszerűen nem volt rá időm, viszont használhatónak kellett, hogy maradjon valamilyen szinten, összevissza viszont nem volt jó, hogy világított. Vajinak ezúton is köszönöm a forrasztást és a vezetékelést, ma befejeztem, bekötöttem, leszigeteltem és rendben működik.


Tegnap Debrecenből hazafelé volt újabb gondom, ugyanis az ülésfűtés bedöglött. Először azt hittem valami kábel nem stimmel, de minden be volt kötve így nem értettem. Aztán vettem csak észre a földön egy alkatrészt, majd még 2-t. Nos, a szivargyújtófej esett darabokra, ami zárlatot csinált gyakorlatilag a szivargyújtó aljzatba, ez pedig hazavágta a biztosítékot. Bár ennek az egésznek nem örülök, jó tudni, hogy tényleg működik, amit bekötöttem és a biztosíték mindenképpen kell (!!!). (Mondom annak akinek nincs)


Az ülésmelegítő csatlakozóját összeraktam, a biztosítékot kicseréltem. (köszönet érte Apának a másik kocsiból, majd pótolom :D ) Valamint megjött az elosztóm is, így hamarosan a műszerfal középső részén lesz két szivargyújtós aljzat és két USB port. Ehhez még némi kétoldalú ragasztó vagy pillanatragasztó vagy valami ilyesmi hiányzik. Vélhetően ma beszerzésre kerülnek csakúgy mint az átlátszó öntapadós papír, amit leszedtem a kocsi hátuljáról mert leázott a festék. Én voltam a buta mert két réteg közé kell nyomtatni.

Minden jót mindenkinek! Vezessetek óvatosan, csúsznak az utak! :)

0 megjegyzés:

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!